Senioren kunnen bij Sport Club Emmen verschillende sportvormen beoefenen:

Aerosteps: Dit is een combinatie van steps en aerobics. Choreografie en steppen op muziek. Je begint deze les met een intensieve warming-up, gevolgd door het aerobics gedeelte. Dit is een blok met pasjes die je aangeleerd krijgt op steeds snellere muziek. Daarna even stretchen en door naar een aantal spieroefeningen. Dit wordt gevolgd door een blok steps; allerlei passen op de step op steeds snellere muziek. Dan ben je echt toe aan een cooling-down om het goed af te sluiten.

Fit-uur/Keep fit: Een uur lang bezig zijn op muziek, met je hele lijf. Je begint met een intensieve warming-up om al je spieren goed voor te bereiden op de rest van het uur. Dan begin je met allerlei oefeningen waarmee al je spieren die les getraind worden. Je sluit af met een cooling-down waardoor je er weer lekker tegen aan kunt de rest van de week.

Je verbeterd met deze les zowel je lichamelijke- als je spierconditie. Een programma duurt vier weken, daarna begint een nieuw programma met nieuwe oefeningen. Kom het ook eens proberen!

Seniorengym: Fit en vitaal blijven? Kom naar seniorengym! Bewegen op muziek, in een ongedwongen sfeer en met aandacht voor het opbouwen van conditie en kracht. Ook als je op latere leeftijd begint met bewegen, dan heeft dit een positief effect op botten, spieren en conditie. Bewegen helpt lichamelijke ongemakken te verminderen of verhelpen. Ook voor de sociale contacten en de gezelligheid ben je bij Sport Club Emmen op de juiste plek. Wil je weten of seniorengym iets voor je is? Kom gerust eens kijken!

Aerosport/Masters
Een warming up op muziek en daarnaast een sport, b.v. badminton, volleybal, basketbal, tai bo en dergelijke.

Sport fit 50+: Bewegen staat centraal in de lessen, maar wel op een zeer gevarieerde wijze.